Verpleegkundige Methodiek 1
  • Home
    • Wie zijn wij?
    • Begeleidingsmomenten
    • Oefenmomenten
    • Aanmelden expertcollege
    • Digitaal examen
  • Meth 1
    • Verpleegkundig proces >
      • Anamnese >
        • Leerdoelen Anamnese
        • Oefeningen Anamnese 1
        • Oefeningen Anamnese 2
      • Diagnose >
        • Leerdoelen Diagnose
        • Oefeningen Diagnose 1
        • Oefeningen Diagnose 2
        • Oefeningen Diagnose 3
        • Oefeningen Diagnose 4
        • Carpenito
      • Doelen >
        • Leerdoelen Doelen
      • Plannen >
        • Leerdoelen Plannen
      • Uitvoeren >
        • Leerdoelen uitvoeren
      • Evalueren >
        • Leerdoelen evalueren
      • Integratie oefeningen >
        • Integratie oefening 1
        • Integratie oefening 2
        • Integratie oefening 3 >
          • Integratie oefening 3 oplossing
        • Integratie oefening 4 >
          • Integratie oefening 4 oplossing
    • Basisprincipes >
      • Leerdoelen Basisprincipes
    • Bedden en huidintegriteit
    • Persoonlijke verzorging
    • Vitale parameters >
      • Casus materiaal
    • Transfer en lichaamshouding
    • Medicijnen toedienen
    • Incontinentie materiaal >
      • Leerdoelen Incontinentiemateriaal
    • Kleine zorgen >
      • Leerdoelen Kleine zorgen
    • Hulp bij voeding >
      • Leerdoelen Hulp bij voeding
    • Rekenvaardigheden
  • meth 2
    • Decubitus
    • Defecatie laxantia en stoma's >
      • Observatielijsten
    • Voeding en sondevoeding >
      • Vochtbalans
    • Monsterafname
    • Mictie
    • Diabeteszorg >
      • Oefening Diabetes inleiding 1
      • Oefening Diabetes inleiding 2
      • Classificatie van diabetes mellitus >
        • Oefening classificatie 1
        • Oefening classificatie 2
        • Oefening classificatie 3
      • Diagnostiek diabetes >
        • Oefening diagnostiek 1
        • Oefening diagnostiek 2
      • Behandeling diabetes >
        • Oefening behandeling 1
        • Oefening behandeling 2
        • Oefening behandeling 3
      • Complicaties diabetes >
        • Oefening complicatie 1
        • Oefening complicatie 2
        • Oefening complicatie 3
      • Sociale aspecten diabetes >
        • Oefening sociale aspecten 1
      • Praktijk
    • Fixatie
    • Transfer en lichaamshouding
    • Pijn
  • METH 3
    • Pediatrische vaardigheden >
      • stappenplan en video
    • Bloedpunctie
    • Infuustherapie en transfusie
    • pre- en postoperatieve zorgen >
      • Verzorgen en verwijderen van een drain
      • Inkorten van een drain
      • Wondspoeling en inbrengen van gaaswiek
    • Pijn
  • Meth 4
    • Chronische wondzorg - compressietherapie
    • Urinestelsel >
      • 1-malige sondage
      • Verblijfssondage
      • Suprapubische sonde
    • Positioneren >
      • Principes van N.D.T.
      • Praktijk
    • Poort- en centrale katheter
    • Palliatief/terminale zorg
  • Discussieforum
  • VHT
  • Home
    • Wie zijn wij?
    • Begeleidingsmomenten
    • Oefenmomenten
    • Aanmelden expertcollege
    • Digitaal examen
  • Meth 1
    • Verpleegkundig proces >
      • Anamnese >
        • Leerdoelen Anamnese
        • Oefeningen Anamnese 1
        • Oefeningen Anamnese 2
      • Diagnose >
        • Leerdoelen Diagnose
        • Oefeningen Diagnose 1
        • Oefeningen Diagnose 2
        • Oefeningen Diagnose 3
        • Oefeningen Diagnose 4
        • Carpenito
      • Doelen >
        • Leerdoelen Doelen
      • Plannen >
        • Leerdoelen Plannen
      • Uitvoeren >
        • Leerdoelen uitvoeren
      • Evalueren >
        • Leerdoelen evalueren
      • Integratie oefeningen >
        • Integratie oefening 1
        • Integratie oefening 2
        • Integratie oefening 3 >
          • Integratie oefening 3 oplossing
        • Integratie oefening 4 >
          • Integratie oefening 4 oplossing
    • Basisprincipes >
      • Leerdoelen Basisprincipes
    • Bedden en huidintegriteit
    • Persoonlijke verzorging
    • Vitale parameters >
      • Casus materiaal
    • Transfer en lichaamshouding
    • Medicijnen toedienen
    • Incontinentie materiaal >
      • Leerdoelen Incontinentiemateriaal
    • Kleine zorgen >
      • Leerdoelen Kleine zorgen
    • Hulp bij voeding >
      • Leerdoelen Hulp bij voeding
    • Rekenvaardigheden
  • meth 2
    • Decubitus
    • Defecatie laxantia en stoma's >
      • Observatielijsten
    • Voeding en sondevoeding >
      • Vochtbalans
    • Monsterafname
    • Mictie
    • Diabeteszorg >
      • Oefening Diabetes inleiding 1
      • Oefening Diabetes inleiding 2
      • Classificatie van diabetes mellitus >
        • Oefening classificatie 1
        • Oefening classificatie 2
        • Oefening classificatie 3
      • Diagnostiek diabetes >
        • Oefening diagnostiek 1
        • Oefening diagnostiek 2
      • Behandeling diabetes >
        • Oefening behandeling 1
        • Oefening behandeling 2
        • Oefening behandeling 3
      • Complicaties diabetes >
        • Oefening complicatie 1
        • Oefening complicatie 2
        • Oefening complicatie 3
      • Sociale aspecten diabetes >
        • Oefening sociale aspecten 1
      • Praktijk
    • Fixatie
    • Transfer en lichaamshouding
    • Pijn
  • METH 3
    • Pediatrische vaardigheden >
      • stappenplan en video
    • Bloedpunctie
    • Infuustherapie en transfusie
    • pre- en postoperatieve zorgen >
      • Verzorgen en verwijderen van een drain
      • Inkorten van een drain
      • Wondspoeling en inbrengen van gaaswiek
    • Pijn
  • Meth 4
    • Chronische wondzorg - compressietherapie
    • Urinestelsel >
      • 1-malige sondage
      • Verblijfssondage
      • Suprapubische sonde
    • Positioneren >
      • Principes van N.D.T.
      • Praktijk
    • Poort- en centrale katheter
    • Palliatief/terminale zorg
  • Discussieforum
  • VHT

Monsterafname

Cursusinhoud + leerdoelen: Zie boek verpleegkundige vaardigheden deel 1, hoofdstuk "Monsterafname"
Maak de oefeningen in expertcollege bij dit hoofdstuk. Behaal hiervan je certificaat en upload dit op Canvas.
Doorloop eveneens de Skillstrainer en bekijk het videomateriaal.
LET OP: Bloedafname behoort niet tot de leerstof van dit OPO, vragen hierover vallen echter niet uit te sluiten in het behalen van je certificaat in expertcollege. Zie dit als een uitdaging/oefening. Deze vaardigheid komt in fase 2 aan bod.


Picture
Picture
Upload hier je certificaat
Picture
Ga naar expertcollege
Website by Debbie Martens commissioned by Thomas More